Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

En vecka av blandade ingredienser

Av Bamse och Valle - 18 januari 2012 19:02

Ja veckan har bestått av ömsom griskyla och lite mildare. Vi har inte gjort så mycket om vi själv får säga. Lyssnar man på våra 2 fota saker har vi hunnit med en hel del. Här har det packats som bara den. Lill Husse Emil ska få flytta in i sin alldelens egna lägenhet i Stockholm. Så nu måste han få ner sina grejor också. Matte åker ner på fredag för att hjälpa honom att få ordning och reda. Då ska Lill Husse Fredrik och hans tjej se till att vi har det bra. Vi själva har mest tillbrinkat våran tid på baksidan, förrutom Bamse då. Som smitit både en och flera gånger. Kan ju lova att dom inte alls vart glada på honom. Jag Valle satt på baksidan och visade åt vilket håll han dragit. En snäll kille säger dom att jag är. Men det vet jag ju redan. Här kommer lite kort från förra helgen.

         

En härlig söndag med sol och -10 grader. Detta är vårat promenad stråk. Efter kraftlinjen och där är det brant vill vi lova.

 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 januari 2012 23:55

Åhh vad härligt med snö och en blå himmel :) Skulle ni inte kunna skicka nån dm hit ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Marrón med Panter och Astrid

Marrón med Panter och Astrid

19 januari 2012 06:41

Vi ska visst få någt mellanting till snö och regn här nere påstås det.
regnar det kan det kvitta och kommer snön försvinna inim två dagar behöver den inte komma ner heller.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

19 januari 2012 21:27

nja banta ska jag väl inte direkt(Älsa)men hålla igen lite...är ju kastrerad och det räcker med att jag tittar på mat så går jag upp i vikt...och nu när jag äter kortison blir man såååå hungrig=( jätte jobbigt!Jag äter tom gurka nu...skulle jag aldrig göra annars=)
Men vad fint ni har det med all snö!!!
Vad synd att ni inte får följa till sthlm grabbar...då kunde ni ju minglat med kungligheterna=))))
ha det bäst:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

19 januari 2012 22:10

Bamse! Har du stuckit fler gånger, strunta i det för Valle sladdrar ju, hihi!
Bäst att du håller dig hemmavid nu.
Just nu snöar der väldigt mycket hos oss, hoppas det ligger kvar tills i morgonbitti!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

20 januari 2012 14:17

Vilken härligt massa snö ni har !
Ja snälla, kan inte ni skicka lite snö till oss. Det är väldigt dåligt med den här ! Jag vill gärna ha runt en dm i alla fall, och då mitt "arbetsområde" är rätt stort så går det åt några kubik !
Tänk om det vore så enkelt att man kunde skicka snö i paket ? Fast det är klart, det skulle nog behövas ett par lasbilar för att få med sig allt !
Kikar i alla fall in här och ser vad ni hittar på med all er snö.
Den däringa tjejtjusaren får du allt hålla ögonen på Valle. Han kan ju råka illa ut om han håller på och rymmer sådär !

http://willebuz.blobspot.com

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 14:59

Det är ju jordens pulkabacke ni hittat, där kan fara fram som en annan fartdåre, hihi. För ni åker välan pulka, det ser så skojsigt ut, hade tänkt och prova det men matten har ingen pulka kvar bara bobbar och de har ratt och jag har inge körkort, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards