Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Skitletare och nu ekar det i hela lägenheten.

Av Bamse och Valle - 13 april 2010 18:52

Vi har lugna dagar. Har varit ganska skönt, för Valle har haft lite dåligt i sin mage. Men det är inte så konstigt, han äter precis allt han hittar. Och det även "skit"     . Han är så snabb fast dom håller koll på honom, han bara älskar det för tillfället. Nu kommer det att vara koppel ett tag för honom. För det har ju kommit fram hur mycket som helst under snön. Vi skall lämna på stolparna när vi flyttar påsar, för det verkar det vara många som inga har. Nu har det packats ännu mer, det är ju bara en vecka kvar tills vi får flytta till vårat "nya" alldelens eget hus. Det är så tomt så det ekar i lägenheten. Inte kul när man skall ge ett skall, det slår lock för öronen. Och alla kartonger som står ivägen är inte heller kul. Man får liksom inte plats. Nu ska vi få en promenad med Lill Husse, ha en bra kväll

 
 
Aamor

Aamor

13 april 2010 20:49

Valle, det är äckligt - skärp dig nu, mat är godare.
Det är illa när det slår lock för öronen när man skäller, på mig brukar det kittla i nosen.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

13 april 2010 21:32

Håller med Aamor, man ska äta mat inget annat äckligt. ta en voffla istället t ex. Eller ett märgben eller vad som helst som är mat. Inte en massa onyttigt som man blir dålig i magen av !
Förstår om det är tomt hos er nu och att det ekar, ja det kan jag tänka mig. Men det är kanske lite kula at skälla då, för man får ju skallet tillbaka ! Vad skönt att snart få flytta in ! Spännande !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

14 april 2010 07:27

hihihi snusk Valle:-)..men jag BollnäsTroll kan nog också äta en del snusk jag hittar..som älg o rådjurs o har skit..det är mums för ett lejon;)..och har ni provat älgslamsor?? Mumsigt värre=))
(våran matte hälsar till din matte och säger att det kommer gå lika bra för henne när det är dags:-)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

14 april 2010 07:56

Brukar ju låta fint med hundserenad i ett ekande rum....det blir sån kraft liksom :D
Jag vet att man kan äta skit, och jag har väl provat nångång, men njäää! Mattes förra hund (en newfoundland), hon åt visst skit så det stod härliga till...:)
Ha en bra dag i ekot!

http://prinstorsten.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

14 april 2010 10:00

Vad skönt att snart få ett eget hus att rå om.
Vi börjar komma till sans men nu har vi ju lite pensionatverksamhet här och har tre leo-pojkar hos oss i två veckor.
Husse, matte och lillmatte besöker San Fransisco och då får deras tre pojkar bo hos oss.
I natt var första natten och det har varit lite oroligt.
Leo och Marrón tar det med ro - de känner ju varandra sedan förut.

Återkommer.

http://www.sofielundilerdala.se

 
tuna

tuna

14 april 2010 15:48

Sånt trams håller jag inte på med. Jag luktar snabbt och går vidare när jag funderat vem som lämnat det. Kul att flytta, det är alltid spännande med nya platser.

http://tuna.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 april 2010 09:34

Vi har heller inte använt påsar men det beror på att vi har en egen väg och de enda som får ta hand om det är matte och husse. Sen bor vi ju på skogen, så där plockar vi inte upp älgkorkarna heller.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond

Valle Vagabond

16 april 2010 14:50

Jaså du, Valle är en "äter-allt-hund". Jag får erkänna att jag varit likadan som Valle. Men nu har min M. bestämt att jag inte får käka s-k-i-t något mer. Så jag går förbi. (Hon har liksom blivit mer bestämd med mig, så det är därför. Förut trodde jag att jag kunde passa på lite nu och då ....) Jaja. Så kan det bli. Nån tar itu med ens olater och så blir man bra i magen igen. Lycka till med flytten!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards