Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Ja igelkotten var väl inte den bästa kompisen.

Av Bamse och Valle - 3 maj 2010 18:27

Det har varit en lugn förmiddag, lite enstaka små promenader. Men mest har vi faktiskt vilat. Vi halv 3 tiden skulle vi få gå på en längre promenad. Den hade kunnat sluta lite tokigt. Valle han stötte ju på en av alla igelkottar som bor här kring oss. Den vart nog förskräckt då vi gick ned för bron, för den låg där och kom fram som en kanonku. Och Valle dök ju direkt på den, han fick nog lite stick i sin nos. För han lät till väldigt mycket, nu skall man visst vara försiktig med att leka med dessa djur. Dom kan visst ha löss säger Matte. Så nu har Lill Husse kammat Valle över ett papper för att se om någon hoppat upp på nosen. Hitills har vi inte hittat någon, så vi får hoppas att även lössen vart rädda för oss. Lill Husse var på en skogspromenad med oss, där stötte vi på en av dom här små sakerna som bor här omkring. Dennes Matte sa att vi var alldelens för stora att leka med. Men vet du tanten vi har varandra så vi klarar oss utan sånt surt sällskap. Nu skall vi få ta en span på balkongen. Ha det så bra alla.

 
 
paula

paula

3 maj 2010 18:42

Hej, jag tycker jag läst om ovanligt många kotterapporter i år. Vi har också igelkottar, vid vår förra lägenhet födde ett par upp föräldralösa små kottar och planterade ut dem i naturen. Jag tror dom luktar ganska fränt, även om vi mänskor inte märker det, för hundarna blir ju som tokiga! Våra har väl kunnat hejda sig i tid, men dottern min säger också att dom kan ha löss o annan ohyra. Men söta är dom, o stämmer det inte att där det finns kottar finns inte ormar?

http://paulaz.se

 
Aamor

Aamor

3 maj 2010 20:52

Matteföräldrarnas fd hundar fick nästan alltid igelkottsloppor, inget kul alls.
Synd om Valle om han stack sig men nu går han nog inte på fler kottar.
Nä, passar det inte för andra att leka så krusar man ju inte!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

4 maj 2010 07:53

Men det var då värst...Hur många sur-tanter finns det egentligen??? Ni får då väldans gärna komma och leka med mej, jag gör inte nån skillnad på stort o smått, svart eller vitt!!!
Jag hoppas att våra 2 igelkottar återkommer i år också, men matte tror att dom kanske blev påkörda förra hösten...:(

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

4 maj 2010 10:57

Se upp för dom vassa igelkottarna och se också upp för sura tanter. Såna klarar man sig bra utan. Nospussar på finpojkarna

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

4 maj 2010 11:01

Ni får säga som en god vän till matte och husse sa; "var tar alla vackra flickor vägen och var kommer alla sura kärringar ifrån". För ni tycks ha en hel del av de sistnämnda hos er, vi lekte med en leonberger när vi var pyttisar, han bar på oss i sin stora man. Han var jättesnäll, så oss gick det då ingen nöd på och då var vi i alla fall bara 4 månader. Han visst prexis vart han skulle sätta sina tassar, när vi var i närheten så han inte trampade på oss. Så skitkärringen tycker vi är löjlig, såna ska man pinka på det är vår åsikt.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

7 maj 2010 11:30

Ja igelkottar är vassa, dte vet jag med. Jag har visserligen inte nosat på någon, men väl sett den på någon meters avstånd. Den sa inte så mycket utan lunkade bara vidare när den såg mig.
Den där mysko tanten lär ju tråkig. Vadå för stora, jag är en liten hund jag med, men jag leker med både stora och små. Kompisarna jag träffar är ju av olika storlek. Näe dte gör ni rätt i att inte bry er så mycket. Ni har ju varandra ni med.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards