Direktlänk till inlägg 18 juli 2010

En härlig avslutning på en mulen dag

Av Bamse och Valle - 18 juli 2010 09:57

Igår var det en riktigt bra dag för oss fyrfotingar. Inte regn men mulet, och inte allt för varmt. Vi tillbringade förmiddagen hemma med att måla färdigt i tvättstugan, kanske inte att jag och Valle var dom bästa målarna. Men Matte och Husse var duktiga på det. Jag Bamse låg mest och tittade på, drog min päls efter väggen så det vart vita fläckar. Kanske inte det smartaste, men det var var vattenlöslig färg så den gick att ta bort. Sen bar det av till stugan, vi var ju bara tvungen att säga hejdå till brudarna. Rissla hon lät idag som en visselpipa då vi hoppade ur bilen, så glad vart hon att se oss. Dom andra 2 har väl vant sig vid oss, så det var inga större problem att träffa oss. Det vart bus och bad, och mycket skoj.

Undrar om man törs fram till Wilma, nu lät hon så där illa igen.

Vad är det här? Bara vatten, och jag som trodde att det var det där köttet som luktar så gott.

Kanske om du är försiktigt att du kan få lukta på mig.

    

Kolla vilka vågor, vi måste bara ner och bada.

Undrar vart dom kommer ifrån? Från en stor båt säger Matte.

Mycket konstigt tycker Valle, han har nog inte sett sådana tidigare.     

Men vi hjälper Nelly att fånga dom istället.

Ska ni åka hem nu undrar Wilma? Skönt slipper man ha er snosande i sin rumpa. Nu åker Wilma, Nelly och Rissla 50 mil norrut, och sen ner över Norge för att ta sig hem till Stockholm. Hoppas att dom får en bra resa hem.              

 
 
Aamor

Aamor

18 juli 2010 10:56

Ni har ju annars bra målar svansar! Men det är nog bästa att låta människorna göra sånt.
Tror att Rissla kommer att sakna er killar.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

18 juli 2010 16:06

Måla är kul men det tycker inte husse när vi vill hjälpa till. Den första taxen matte och husse hade han sprang in på en nylackat trägolv, den lacken var inte vattenlöslig, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

18 juli 2010 21:28

Vilka snygga brudar ni har haft på besök!!!!!!
Tänk att människor är så griniga vad det gäller målning.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

20 juli 2010 11:58

Vilkent skojigt tjejbesök ni haft ! Vågor har ju till och med jag sett för dte blev rätt stora sådana när min kompis Aylen simmade i full fart ut efter en leksak ! Kanske inte fullt så stora i o f, men en annna är ju uppväxt vid havet så lite vana har en ju fått.
Den där resan hemåt era tjekompisar gör, låter som ngt liknande matte gjorde för ett antal år sedan (innan vår tid) säger hon. Det var långt norrut och sedan via Norge hem.
Hopaps de får en skön semesterresa ! Matte tar senmester från nästa vecka, och jag hoppas jag får ge mig ut på öäventyr och träffa en massa kompisar jag med ! Det vore skoj.
Ha en skön vecka nu !

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards