Direktlänk till inlägg 13 november 2010

En härlig dag i stugan:D

Av Bamse och Valle - 13 november 2010 17:25

Vilken härlig dag det vart för oss. Mycke bus i snön, harletning och spring på isen. Sen vart det en godare middag då vi kom hem. Kulor med kokt fläskkarre, en överbliven plätta och makaroner. Man behöver ett riktigt mål mat efter en sån här dag. Nu ska vi invänta våra människors mat, fast dom ska äta lax och det är väl inte våran favorit rätt. Ha det så bra kompisar.

Vad då jag kommer

Hej hopp vad det går

Pass på så jag inte springer på dig

Ja men jag har väntat länge på att busa nu Bamse kom igen

In i skogen med världens fart

Spring för livet Valle

Nu är jag snart ikapp dig

Nu du Valle kommer jag

Ja nu ska jag ta dig allt Bamse. Svansen den är bäst

Snälla Valle inte svansen. Jag vill ha den kvar

Men den hänger ju längst ut och är ett bra muntag

Ett två tre nu kommer vi

Och nästan i takt kommer vi också

Känns inte som om man skulle vilja ta sig ett bad här

En fin vinter bild ut mot havet

Har du hittat nått Bamse

Jo det är ett spår här

Det måste undersökas ordentligt

Vi måste nog följa det en bit

Du Valle det är en hare, och han kan ha skuttat hur långt som helst nu

Va här badade vi ju nyss  Kom nu Bamse det var skoj att springa där ute Nästan som Bambi på hal is Undrar vad det här är Vi får undersöka ordentligt

Nej du Valle det var inget

Vi tar en srång marsch istället Lurad det var en isbit, och den har jag

Kanske det finns fler

Nej det finns inte fler, jag har grävt ner alla

Men jag villl ju också ha, nu gräver vi upp dom

Bamse kom nu ska vi åka hem

Nä du Valle jag stannar här

Kan inte förstå varför vi ska hem då man har som roligast

Men jag vill ju stanna inte åka hem, även fast du tar fram kopplet

Vadå grisknorrar, man ska inte luras

Ja det är väl bara att ge upp. Man får inte stanna

                                                  

                                    

 
 
Aamor

Aamor

13 november 2010 20:58

Vilka häftiga bilder på er killar! Som ni sladdar i svängarna.
Fullt förståligt att inte vilja hem efter en sån härlig tur!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

14 november 2010 15:42

Vilka härliga vinterbilder. Oj vad kul ni två har det ihop. Visst är det bra att vara två. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Sigge

Sigge

14 november 2010 21:46

Usch va med snö ni har!
Här håller den som tur är på och försvinner.
Varken jag eller matte vill se mer av den varan .
Barmarksvinter vore alldeels perfekt!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

15 november 2010 10:37

Oj oj oj! Vad mycket snö! Hoppas det kommer här med denn vinter :-) Ni ser ut att ha skoj ihop, härligt att vara 2!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

16 november 2010 13:11

Vicken massa snö ni har och vilka härliga race ni har tagit under helgen. Fast några harhundar är ni inte förstås, till det krävs taxar, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards