Alla inlägg den 30 september 2010

Av Bamse och Valle - 30 september 2010 18:24

Ja snart är vardagen slut för denna vecka. Det skall bli skönt att ha dom hemma hela dagen. Idag fick man ju bli lite sur igen, den där hemska väskan kom åter fram. Och det som var lovat att det skulle dröja. Fast denna gång vart det ingen lång tripp, till Umeå och hem imorgon. Tur att Matte inte är av den sorten som far och flänger överallt. Vi har fått en ny kompis, Lill Husses kanin Stampe. Den har han haft i sen han föddes för 17 år sen. Och ni ska veta att jag är försiktig med honom. Fast jag gillar inte att dom ska ta honom från mig.

Det syns knappt att den är använd, fast den varit med honom dom första 10åren.   Nej du lovade mig Lill Husse att jag skulle få ha honom en stund. 

Jag kan ju visa upp honom lite mer.

Ja du får väl vila från min mun då en stund.

Kolla här har dom satt upp en grind i staketet så vi ska kunna gå utanför det.

Jag hittade ett gott ben, men nu vart det bråttom Valle är på väg hit för att ta det.

Men vadå jag vill ju också ha.

Vadå Matte jag kan ju inte stå still. Du vet duracell kanin som jag är. 

Okej då en liten stillbild.

Tur att man kan stå still en liten stund, fast det är inte ofta. Nu skall vi kika in på våra kompisars sidor, ha det bra alla.

                 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards