Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Tänk att det fanns en med snöre i!!!

Av Bamse och Valle - 23 juni 2010 17:06

Idag har det varit riktigt varmt, + 23 grader och strålande sol. Vi har nog inte blivit bortglömda här uppe i Norr. På förmiddagen så har vi inte gjort så mycket annat än vilat. Men på eftermiddagen har vi haft fullt upp. Matte hon har hittat en jättekul sak till oss, en basket boll med ett snöre i. Mycket bättre att hålla i det, än att försöka stoppa in bollen i munnen. Det vart mycket jakt, men den som tyckte om bollen mest var Valle. Han bara älskar bollar. Jag för min del föredrar min APA. Den har jag stenkoll på mumera, Matte har hotat med tvättmaskinen. Men vadå, lite måste han ju få lukta tycker då jag iallafall. Dom är lite känsliga i sina nosar dessa människor. Nu skall vi få oss lite mat. Sen skall det packas inför morgondagen flytt ut till stugan. Vi får hoppas att vi kan skriva medans vi är därute, det är lite si och så med Internet uppkopplingen. Ha det bra alla kompisar.

Bamse kom fort det är snöre i bollen!!

Du det finns faktiskt snören på bägge sidorna, inte behöver du ta mitt.

Men vad skoj, det går hur lätt som helst att springa runt runt.

Undrar om det går lättare att sparka på den om jag släpper den från munnen.

Sura inte nu Bamse, men jag har den i ett fast grepp. Kom och försök ta den om du kan.              

 
 
Aamor

Aamor

23 juni 2010 19:03

Den ser rolig ut men jag själv har inte riktigt förstått vitsen med bollar.
Gott att ni fick lite fint väder igen så myggen kan torka bort.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
AnneSofie & Co

AnneSofie & Co

23 juni 2010 19:20

Cool boll! Förstår om ni har roligt med den.
Önskar er alla en trevlig midsommar. I morgon tar vi vårat pick och pack och bosätter oss i husvagnen över helgen.
Sen åker husvagnen med hem för uppfräschning till sommarens tur som är planerad till Höga kusten v. 28

Ha det gott!
Vi i Sofielund

http://www.sofielundilerdala.se

 
Aamor

Aamor

23 juni 2010 21:03

Glad Midsommar på er!
Njut nu i stugan

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Raksu

Raksu

23 juni 2010 22:18

Nospussar tillbaka till dom fyrbenta från Raksu och trevlig midsommar till dom tvåbenta =)

http://www.raksu.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

24 juni 2010 00:28

Vilken kul leksak, finns den i mindre format tro ? Jag vill också vara med, då kunde vi ju ha dragkamp vi två !
Ha en härlig helg i stugan nu i midsommar. Vi hörs när ni får liten stund till bloggandet ! Nospuss från mig !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

24 juni 2010 17:15

Vilken störtskön boll ni fått, nu kan ni busa och leka hur mycket som helst utan att bli trötta i munnen.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards