Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Bamse och Valle - 23 mars 2011 11:34

Vilka härliga dagar och nätter vi haft, plus grader dygnet runt. Man ser riktigt hur snön har sjunkit ihop. Och våran grind kan man numera öppna. Det är bra slipper vi hoppa över. Inatt har det däremot varit minus grader, vilket inneburit att snön frysit som en hård skorpa. Bra för oss att ta oss fram överallt. Det har inte varit så kul att man haft snö ändå upp under magen på sina promenader. Idag så har vi både Lill Matte, Matte och Husse hemma med oss under dagen. Lill Matte för att tvätta sina kläder, Husse som är magsjuk och Matte som jobbat morgon är ledig mitt på dagen för att sen börja jobba 1500 igen. Känns lite lyxigt med så många hemma. Nu ska vi ut på en tur ha det så bra alla kompisar, hoppas även våren kommit till er.

Vi ska inte smita ut vi lovar  

Vi tänkte oss lite bus istället

 

Kom igen nu ValleV

Vi passar på med bus ett tag

Jag ska bara försöka trycka ner dig lite  

Va vill du inte busa

  

Va socken har den tinat fram, undrar om Husse vill ha den tillbaka. Fast den är nog av storlek 72 efter våran dragkamp.

Bamse vi springer och gömmer den nånstans

Kankse vi hittar igen den till sommaren

Jag ska bara prova om jag kommer upp på din rygg

  

Oj det var inte meningen att du skulle hamna på marken

   

Fast nu kan jag ju ta av dig sockan och gömma den själv

        

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards