Alla inlägg under februari 2010

Av Bamse och Valle - 8 februari 2010 05:05

Efter ett uppesittande på 48 timmar, så har vi äntligen kommit hem. Det vart inget att skriva efter Boracay, internetet i Manilla var för det första svindyrt 64:- per halvtimme, och inte lätt att koppla upp sig på. Våran hemresa startade klockan 0700 (Filippinsk tid dom är 7 tim före sverige) på lördag morgon. Men att fara ut till flygplatsen. Från Manilla bar det av till Bangkok. Efter att ha suttit drygt 8 tim och väntat att gaten för vårat plan skulle komma upp. Fick vi veta att planet det var inställt. Och att vi skulle slussas iväg med buss till ett Hotell. Ingen information om när vi skulle få åka överhuvudtaget. Kändes inte vidare kul. For iväg med buss, fick ett rum och efter 2 timmar var man väckt med att vi skulle åka tillbaka till flygplatsen 0530. Vårat plan skulle avgå 0730, 8 timmar sent. Sagt och gjort tillbaka men inget plan avgick 0730 utan 0800. Vi landade på Kallac flygplats 1520. Hem för att hämta bilen, ner till Öre 35 mil för att nu äntligen få träffa killarna. Åter i hemmet strax efter 2400. Om ni visste vilket glatt möte det vart, dom hade inte glömt oss. Bamse han var nog mest rädd att vi skulle åka utan honom. Så han parkerade sig vid ytterdörren. Vilken tur att dom har fått vara hos Margaretha och Peter på Unique Dogs, bättre har dom då verkligen inte kunnat ha. Vet ej hur vi skall kunna tacka er nog. Till och med syrran Whoopi hade accepterat dom efter 2 dagar, det kändes också himla skoj. Kommer att ladda in lite mera biler, jag verkar ha lite svårt att vända tillbaka dygnet. Känns nog som om det kommer att bli en lite jobbig dag, och tidig kväll.

Av Bamse och Valle - 4 februari 2010 01:04

Bloggar nu en sista gång från Boracay, Filippinerna. Vet ej om det funkar i Manilla, gjorde inte det på nedresan. Sammanfattningen; Helt underbar strand, inte lika mångfasiterat som Thailand, medelhotell, hittade en resturang med superbra mat. så magarna har vi klarat. Men som sagt var alldelens för lång flygresa  , blir nog inte att åka hit något mer. Vi hörs om inte annat i Sverige.

Av Bamse och Valle - 3 februari 2010 13:02

Nu är det sista kvällen på denna Ö. Känns riktigt skönt att imorgon vänder resan hem till Sverige, och våra killar. Ja vad ska man säga om medicinen jag fick. När jag läser bruksanvisningen och på FASS, "skall endast användas på inflammatoriskt område utanför kroppen". Inte läge att sätte det inne i örat. Dagen har varit varm, så varmt har vi inte haft dom 9 dagarna vi varit här. Men nu har vi hemlängtan något hemskt. Vet ej om vi kan blogga nå mer. Funkade inte då vi kom till Manilla. Jag provar imorgon iallafall. Ha det alla

Stranden var det då inge fel på, ren och snygg.

Mot min förmodan i början av veckan, man har nog fått lite färg

Av Bamse och Valle - 3 februari 2010 09:26

Jag som lovade att idag skulle jag ligga och sola tills klockan 4. Men solen har stekt så hemskt idag, och det har nästan inte blåst något. Så man har bara inte orkat. Imorgon bitti far vi från Boracay till Manilla. Ett steg närmare hem, och pojkarna. Idag har vi tyckt att det skall bli skönt att komma hem. Borta bra med hemma bäst. Vi kommer nog inte att åka hit någon fler gång. Resan tog alldelens för lång tid, och boendet var inte av det bästa, rent och snyggt iallafall. Men nu har man ju gått runt här lite, och det finns väldigt fina hotell som ligger vid stranden. Inte för att vårat hotel hade lång ifrån ca 2 minuter. Man kan man öppna sin balkong dörr och gå rakt ut är det ju inte helt fel. Skall försöka ladda in lite bilder sen. Men en bild tar ca 27 minuter.

Av Bamse och Valle - 3 februari 2010 01:17

Häslotillstånd;Värker inte lika mycket i örat. Halsen känns som om jag svalt en apelsin. Det blir till att söka upp en doktor, känns det som. Grisfeber kan det inte vara, för jag har tagit sprutan. Men man hade inte sovit så mycket dygnen före resan och under resan. Så man har väl varit motaglig mot baciller. Väderförhållande;Strålande sol och inga moln. Men nu längtar vi riktigt hem till Bamse och Valle. Försöker skriva och skall försöka sätta in lite kort.

Av Bamse och Valle - 2 februari 2010 00:49

På kvällarna ser man hur vattnet drar sig utåt. Människor spelar fotboll där man badat på dagen. Det syns även lite grann på mornarna.

På bilden till höger spelades det fotboll igår kväll.

Här en timme senare, det går snabbt för vattnet att komma tillbaka.

Nu är det i den possition som det brukar under dagen. Idag har det varit en tidig morgon, redan 0615 klev jag upp. Jag har ont i ett öra, och kan knappt svälja vattnet. Men det finns väl förhoppningsvis dunder medicin, som man kan ta skulle jag tro. Inte kul att sitta på ett plan med öron problem och vara förkyld. Skriver mer sen, ha det alla

Av Bamse och Valle - 1 februari 2010 10:30

Nu har vi bara 2 dagar kvar här, sen 2 dagar i Manilla. Nu börjar hemlängtan att trycka på ordentligt. Nu känns det som om det kommer att dröja innan vi far ut och reser igen. Men man ska ju aldrig säga aldrig. Idag har det varit en bra dag i sol och värme, inte mycket att klaga på. Vi skall strax gå ut för att få oss lite middag. Middagen igår var helt suverän. Vi har inte ätit så gott under hela tiden , til och med billigt. 1 gin och Tonic var före maten, 2 Biff med chaminjoner och Ris, 1 öl var till maten och avslutning med 1 Gin och Tonic var. 80 hela svenska kronor. Det är svårt att göra av med pengar, om man inte handlar i dom dyra affärerna, för dom finns. Foppa tofflor 450;- inte mycket billigare än i Sverige. Ha det så bra alla